BLOG

7 redenen om als ondernemer voor Groupit te kiezen


Grote besparingen in allerhande kosten

Kosten zoals transport, sociaal secretariaat, afvalophaling, autoverzekering, tankkaarten,… zijn stuk voor stuk posten waarvan de prijs enkel daalt naarmate je er vaker gebruik van maakt of grotere volumes afneemt.

En aangezien je wagenpark, personeelsbestand of afvalproductie,... niet van vandaag op morgen exponentieel groter wordt, zal je altijd meer betalen dan grote bedrijven, die ook grotere afnemers zijn.

Daarom stellen wij aankoopgroepen samen om te onderhandelen naar veel scherpere prijzen en uitstekende voorwaarden. We nemen de huidige criteria en eisen van onze leden mee naar de onderhandelingstafel en geven hen de mogelijkheid om zelf groepsaankopen voor te stellen.

De zekerheid dat je nooit meer te veel betaalt

Wij doen voor bedrijven wat voor particulieren al langer gebruikelijk is:
aankoopgroepen samenstellen en op basis van een groot volume leveranciers kiezen die een interessant volumecontract kunnen aanbieden.

In tegenstelling tot aankoopgroepen voor particulieren, reikt onze ambitie echter verder dan één contract voor bepaalde duur. We willen met onze leden een duurzame relatie aanknopen, zodat we de aankoopgroep sterker kunnen blijven maken en voor de leden na elk termijn een interessanter groepscontract kunnen bedingen.

Goede service is een must

In eerste instantie onderhandelen we vooral over een scherpere prijs, die een algemene besparing voor onze leden mogelijk maakt.
Maar prijs is in onze visie niet alles. De service en kwaliteit moet minstens even goed zijn, zo stellen wij onze leden tevreden.

No cure = no pay

Ons grote voordeel is dat wij op basis van het no cure = no pay principe werken,wat concreet wil zeggen dat we enkel betaald worden op de besparing die we kunnen realiseren voor onze leden.
Zo kunnen wij garanderen dat onze kost niet hoger ligt dan de gerealiseerde besparing.

Onafhankelijkheid

Groupit onderhandelt onafhankelijk met leveranciers en verbetert de onderhandelingspositie en slagkracht van ondernemingen.
Hierdoor kunnen wij werken in functie van onze leden en niet van de leveranciers.

Gratis analyse

Elke bedrijf bieden wij per soort kost een gratis analyse aan, waarmee wij kunnen aantonen wat je kan besparen als je van onze diensten gebruik zouden maken.

Advies op maat

Bedrijven die geen interesse hebben om deel te nemen aan groepsaankopen kunnen we nog steeds van dienst zijn door individuele adviesplannen op te stellen per kost.
Hiervoor gaan we elke kost apart gaan analyseren en bekijken wat de beste oplossingen zijn om te besparen.

Wil je weten wat we voor je kunnen betekenen word lid, mail naar info@groupit.be of bel 055/75.75.53
Aankoopgroep sociaal secretariaat
03-05-2019 11:01:02

Aankoopgroep sociaal secretariaat



De onderhandelingen voor sociaal secretariaat zijn afgerond. We hebben een leverancier gevonden die de service en prijs kan bieden die wij verwachten voor onze leden.

We willen voor onze aankoopgroep een volwaardig sociaal secretariaat: goede kennis van de sectoren van onze leden, opvolging en een gebruiksvriendelijk platform. Eenmaal we hierop gefilterd hadden, onderhandelden we in eerste instantie voor lagere beheerskosten per werknemer per maand.

Uiteraard was het de bedoeling om op tal van andere diensten mooie tarieven te krijgen, zonder in te boeten op de service. Voorbeelden hiervan zijn:

•    Algemene dienstverlening

•    Juridische ondersteuning

•    Onkosten en afwezigheidssysteem

•    Rapportering

•    Aanpak migratie

•    Welzijn en preventie

•    Aanvragen maaltijdcheques


Ben je benieuwd hoeveel én bij welke leverancier je kan besparen?

Mail naar of bel naar 055/75.75.53

Tankkaarten kiezen voor jouw bedrijf, hoe begin je eraan?

De brandstofprijzen blijven stijgen, daarom is een tankkaart voor jouw bedrijf interessant. Hiermee bespaar je niet alleen op je brandstofkost, maar kan je jouw facturen ook gemakkelijk beheren voor je boekhouding.

Naast de brandstofleverancier, bieden tegenwoordig ook tientallen andere bedrijven een tankkaart aan.
Daarom is het soms een enorme opdracht om de verschillende tankkaarten te vergelijken en daaruit de beste te kiezen.

Groupit heeft hiervoor een oplossing; wij hebben voor jou al onderhandeld met verschillende leveranciers. Door het volume van onze groep hebben wij een leverancier gevonden die tankkaarten aanbiedt aan een zeer goede staffelkorting en service.

Met onze staffelkorting zal de korting groter worden bij een stijging van het aantal groepsleden.
Via onze groep kan je niet alleen een mooie korting krijgen maar ook steengoede service en extra’s.

Een aantal voorbeelden hiervan zijn:

•    1 van de grootste netwerken + groei;

•    Tanken zonder cash te betalen;

•    Gratis online kaartbeheer en rapporteringstool om verbruik te controleren en limieten in te stellen;

•    2 wekelijks elektronische facturatie;

•    Gratis mobiele applicatie om gemakkelijk stations in de buurt te vinden;

•    Korting voor werknemers zonder tankkaart;

•    Opstartservice

Ben je benieuwd met welke leverancier we samen werken, en welke kortingen wij hebben?
Contacteer ons via info@groupit.be

Als je wil deelnemen aan onze aankoopgroep, kan je je gratis en vrijblijvend inschrijven via onze website op https://www.groupit.be/groepsaankopen/signup/tankkaarten


Bedrijfsafval, hoe ga je er mee om?

Bedrijven in België produceren jaarlijks een enorme hoeveelheid aan bedrijfsafval. Maar wat valt onder welke afvalstroom en wat kan Groupit hierin betekenen?
 

Soorten bedrijfsafval

Bedrijfsafval is een mengsel van verschillende soorten afval zoals restafval, papier, PMD, hout, glas en gevaarlijk afval. Per bedrijf kunnen de afvalstromen verschillen.
Voor de meest voorkomende afvalstromen zijn aparte richtlijnen opgesteld om dit afval zoveel mogelijk te scheiden van het restafval:
•    Papier en karton: onder andere computer- en kantoorpapier, tijdschriften en propere kartonnen verpakkingen
•    PMD: plastic flessen en flacons, metalen verpakkingen en drankkartons
•    Glas: onder andere glazen verpakkingen. Hierbij wordt onderscheid gemaakt tussen wit, groen, bruin en bont glas. TL-buizen, spaarlampen en vlakglas zoals ruiten dien je apart in te zamelen
•    GFT en groenafval: schillen en resten van groenten en fruit, resten gekookt eten en onkruid, fijn tuinafval en houtafval
•    Kunststof: onder andere kunststof verpakkingsafval en PE, HDPE, PP, PS, EPS, PET en PVC kunststoffen
•    Hout: houten verpakkingen (delen van), pallets, kisten, kratten, beschermingsplaten en afvalhout uit sloopwerkzaamheden.
•    Textiel: oude bedrijfskleding en oud keuken- en linnengoed. Vloerbedekking en tapijt vallen hier niet onder, deze worden apart verwerkt. Verontreinigde kleding en doeken kunnen onder gevaarlijk afval gecategoriseerd worden
•    Metalen: onder andere metalen verpakkingen zoals vaten, kapotte metalen onderdelen en elektriciteitskabels
•    AEEA: Afgedankte Elektrische en Elektronische Apparatuur
•    Gevaarlijk afval: omvat verfresten, inkt, asbesthoudend afval, batterijen, afgewerkte olie enz..

Extra afvalstromen (sinds 01/06/2018)

Sinds 1 juni 2018 geldt er voor bedrijven een nieuwe sorteerverplichting, waardoor bedrijven – naast 18 andere verplichte stromen – nog 3 bijkomende soorten afval selectief dienen in te zamelen:
•    plastic folies: folies die als secundaire of tertiaire verpakking worden gebruikt
•    recycleerbare harde kunststoffen
•    geëxpandeerd polystyreen: zuiver piepschuim van verpakkingen met bolletjesstructuur

Goedkoop en efficiënt uw afval beheren

Efficiënt afval scheiden binnen het bedrijf is niet alleen verplicht, maar ook goed voor het milieu en je portemonnee. Zo is het gescheiden aanbieden van afvalstromen in de meeste gevallen goedkoper dan alles via het restafval te laten afvoeren. Een goede en efficiënte afvalscheiding is dus wenselijk en aantrekkelijk.
Om dit binnen je bedrijf op te zetten zijn een aantal zaken van belang. Zo is een duidelijk afvalmanagement een essentieel vertrekpunt. Daarnaast is het voorzien van de juiste afvalfaciliteiten onmisbaar en kan je voor bepaalde afvalstromen opbrengsten genereren.

Groupit optimaliseert uw afvalstromen

Met Groupit analyseren wij de container-, verwerking- en transportkosten van de afvalstromen van onze leden.
Na een inventarisanalyse van de afvalstromen benchmarken we je data met die van onze andere leden. Zo krijgen we een eerste idee van de sterkte of zwakte van je huidig contract. Vervolgens groeperen we jouw relevante stromen, containers e.a zodat we een sterke aankoopgroep creëren.
Afhankelijk van je resterende contracttermijn stellen we op korte of lange termijn een optimalisatie van je afvalstromen voor in de vorm van adviesplannen.
Benieuwd hoe we jouw afvalstromen kunnen optimaliseren? Bezoek dan zeker onze website www.groupit.be of stuur een mail naar info@groupit.be

Sociaal secretariaat, waarom?
07-03-2019 08:16:16

Sociaal secretariaat, waarom?


Een sociaal secretariaat is een organisatie die je als werkgever helpt bij alle administratieve taken en wettelijke verplichtingen die bij dat werkgeverschap komen kijken. Maar wat zijn de verschillende taken die een sociaal secretariaat uitoefent? En welke rol kan Groupit daarbij hebben?

Wat doet een sociaal secretariaat?

Door het inschakelen van een sociaal secretariaat voor je administratie hoef je dit als bedrijf zelf niet meer te doen. Men denkt meestal meteen aan loonadministratie. Dit is niet het enigste wat ze doen. Er komt een groot pakket taken bij. Één van de grootste bijkomende taken is sociale wetgeving.
Vragen die je hierbij kan stellen zijn:
•    Wat verandert er op welk moment in een paritair comité?
•    Waar moet je op letten bij een vergoeding?
 Een sociaal secretariaat houdt zich ook bezig met HR, Payroll, Ziekteverlof administratie, overuren,…  

Groupit

Er is een zeer groot aanbod aan sociale secretariaten in België. Ondernemingen met veel werknemers kunnen meestal profiteren van een voordelig maandelijks tarief en een snelle en vlotte service bij hun sociaal secretariaat. Wij, bij Groupit, zijn van mening dat iedereen dezelfde eisen moet kunnen stellen.  

We zijn daarom op zoek naar een sociaal secretariaat voor onze aankoopgroep. Hiervoor zijn we bezig met de eerste kennismakingsgesprekken. Met het oog op een verhoging van de huidige servicevoorwaarden van onze leden, besparen we in eerste instantie op de algemene beheerskosten per maand per werknemer.


Heb je interesse in ons aankoopgroep ‘sociaal secretariaat’?

Dan kan je ons steeds bereiken per telefoon 055/75.00.51 of per mail info@groupit.be.

Update
26-02-2019 13:14:18

Update

Transport


 Sinds vorige week zijn de kennismakingsgesprekken voor onze aankoopgroep ‘transport’ afgerond.

De komende weken gaan we verder met de onderhandelingen tot we één of meerdere leveranciers vinden die aan de eisen van onze aankoopgroep voldoen.

Sociaal Secretariaat


We zijn sinds vorige week volop bezig met de kennismakingsgesprekken voor onze aankoopgroep ‘sociaal secretariaat’. We kennen de eisen van onze leden en weten weke voorwaarden we tijdens de onderhandelingen dienen aan te kaarten.

Met het oog op een verhoging (op z’n minst geen verlaging) van de huidige servicevoorwaarden van onze leden, besparen we in eerste instantie op de algemene beheerskosten per maand per werknemer.


Afval


Na de benchmarking van de afvalkosten van onze leden, hebben we de eerste offertes van verschillende leveranciers ontvangen. We toetsen deze momenteel af aan de voorwaarden en eisen van onze leden, zodat we een goede optimalisatie van hun afvalstromen kunnen garanderen.

Later volgt meer informatie.

Wil je nu al meer weten? Of wens je je in te schrijven voor een aankoopgroep?

Stuur ons een mailtje naar info@groupit.be of bel naar 055/75.00.51. We helpen je graag verder.

De onderhandelingen voor Tankkaarten zijn voorbij


Deze week hebben we de knoop doorgehakt, en hebben we na 3 onderhandelingsrondes een leverancier geselecteerd voor onze aankoopgroep tankkaarten.
We zochten naar een goede verhouding van prijs, service en een groot netwerk. Dit hebben wij allemaal teruggevonden.
We nemen binnenkort contact op met elk ingeschreven lid van de aankoopgroep tankkaarten en komen ter plaatse het raamcontract toelichten.

Indien je niet kan wachten op de afspraak kan je natuurlijk altijd bellen naar het nummer 055/75 75 53 of een mailtje naar ons sturen via info@groupit.be 
Update Groupit: Onderhandelingen
23-01-2019 11:33:13

Update Groupit: Onderhandelingen

We hebben onze eerste offerte voor onze tankkaarten!

Donderdag 10 januari 2019 stuurden we het bestek voor onze tankkaarten uit naar verschillende leveranciers en deze week ontvingen we al de eerste offertes.

De ontvangen korting is gebaseerd op een minimum van 500.000 liter verbruik per jaar en wordt verhoogd wanneer ons verbruik ook aanzienlijk stijgt.
De eerste ronde is dus begonnen en sluit op 24 januari. Na analyse van de ontvangen voorstellen, starten we na een feedbackmoment met de drie beste leveranciers aan ronde twee.

Benieuwd hoeveel korting we krijgen? Stuur ons je vraag naar info@groupit.be of bel naar 055/75.00.51.

Voor de aankoopgroep afval vonden deze week de eerste kennismakingsgesprekken plaats.
We maken momenteel het bestek zodat we binnenkort de eerste ronde kunnen starten.
Later volgt hierover meer info.

Onze aankoopgroepen groeien en ook ons team wordt sterker

Björn spreekt over z’n eerste weken als sales support officer

      


Björn vond onze vacature op de website van VDAB en solliciteerde spontaan alvorens het sollicitatieproces van onze partner Orbid te doorlopen. “Alles verliep zeer vlot. Alhoewel, in het begin was het toch wel even doorzetten.” “Sarah (van Orbid) en ik konden elkaars telefoontje een paar keer niet opnemen.” Björn werkte op dat moment ergens anders.

“Vanaf het eerste officiële contact verliep alles zeer positief en snel”, gaat Björn verder. En na de gesprekken met de zaakvoerder over de aanpak, zijn verantwoordelijkheden en de bedrijfscultuur was hij overtuigd.

Björn vindt het positief dat hij verantwoordelijkheid krijgt en veel taken kan opnemen. “Ik zocht iets met veel variatie en waar ik volledig achter kan staan … als ik in iets geloof of ergens interesse in heb, smijt ik me er volledig voor.”

Björn sleutelt graag aan auto’s en wil er alles over weten, waardoor hij uit interesse besloot de opleiding autotechnologie te volgen. Hij wil er namelijk alles over weten, zodat hij gemakkelijk zelfstandig een auto kan herstellen. Dit geldt trouwens niet enkel voor auto’s…

Zoals onze aankoopgroepen sterker worden, versterken wij ook ons team.

Bedankt voor de toffe eerste weken Björn!
Overzicht van de Groepsaankopen
13-11-2018 13:28:26

Overzicht van de Groepsaankopen

Door de vooruitgang van de verschillende aankoopgroepen schetsen we een kort overzicht van de evolutie van onze groepsaankopen.

Groepsaankoop Tankkaarten

We zien dat er voor tankkaarten veel bedrijven interesse tonen door het toenemen van de leden die zich inschrijven voor deze groepsaankoop. De bedrijven die zich hebben aangesloten aan deze groep vertegenwoordigen nu al meer dan 300.000 liter verbruik op jaarbasis, en versterken zo onze positie.

Sociaal secretariaat

Als KMO ben je veel bezig met de kosten van je personeel. Dit neemt vaak wat tijd in beslag waardoor er minder tijd overblijft voor belangrijkere taken.
Waarom dit dan niet uit handen geven? Zo denken sommige bedrijven er ook over. Zij hebben zich daarom aangesloten bij onze groepsaankoop sociaal secretariaat en besparen zo niet alleen tijd, maar ook onnodige kosten. Door de tientallen bedrijven die zich nu reeds hebben aangesloten aan de aankoopgroep sociaal secretariaat ondervinden wij dat er zelfs tussen gelijkaardige bedrijven een groot prijsverschil is betreffende de kost per werknemer. En dit voor gelijkaardige servicevoorwaarden.

Afval

Dit is vaak een kost waar het minst rekening mee gehouden wordt waardoor er vaak ook te veel voor betaald wordt.
Door je vrijblijvend in te schrijven voor de groepsaankoop afval is het mogelijk om die kost aanzienlijk te verlagen en hoeft je jezelf geen zorgen meer te maken dat je te veel betaalt.
Uit de gesprekken met de verschillende bedrijven zien we dat ook hier de onderhandelingsmarge zeer groot is.

Nieuwe groepsaankoop mobiele telefonie voor bedrijven

Op vraag van onze leden starten we binnenkort met de groepsaankoop voor mobiele telefonie.

NGX3 BVBA heeft al wat ervaring in de optimalisatie van de telecomfacturen van grote bedrijven. Met Groupit kunnen we nu ook de KMO's helpen.

We besparen op de mobiele telefonie door de vragen van KMO's te bundelen in een aankoopgroep. Hoe meer toestellen we verzamelen, hoe beter onze onderhandelingspositie.

Besparen op basis van je verbruik

Binnenkort kan je je inschrijven voor de groepsaankoop mobiele telefonie. Een groepsaankoop is uiteraard een lange termijn oplossing. Indien je nu al snel een optimalisatie wenst, kan je na de gratis inschrijving voor de groepsaankoop
onze software myTelecom gebruiken. Hiermee monitoren we periodiek het individuele verbruik zodat je na de analyse slechts betaalt voor hetgeen je nodig hebt.

Je hebt twee opties om te besparen op mobiele telefonie voor bedrijven

1.    Meedoen met de groepsaankoop mobiele telefonie: wachten tot we genoeg firma’s verenigd hebben vooraleer we onze onderhandelingen starten. Je kan bijgevolg nog niet onmiddellijk genieten van de door ons onderhandelde nieuwe tarieven.

2.    myTelecom gebruiken: je schrijft je in voor de groepsaankoop en kiest voor een extra analyse. Na een snelle, maar grondige analyse sturen we je een voorstel op maat door. Terwijl je wacht op onze offerte - onderhandeld door de sterkte van de aankoopgroep - kan je dus al heel wat besparen.

Stel een groepsaankoop voor

Heb je zelf een goed idee voor een groepsaankoop?
Aarzel zeker niet om dit voor te stellen, dan bekijken wij de mogelijkheden. 

Wij houden je na het indienen van je aanvraag, via mail op de hoogte van de laatste ontwikkelingen.

Business Developer Hannes Verhoeven aan het woord

Met onze nieuwe dienst Groupit willen we onafhankelijk de algemene kosten van KMO’s verlagen door ze te verenigen in aankoopgroepen. NGX3 heeft reeds ervaring met grote ondernemingen en wil die ervaring doortrekken naar de KMO’s.


Als zaakvoerder en werknemer van een KMO focus je het liefst op jouw belangrijke bedrijfsactiviteiten. Ondernemen is echter meer dan enkel producten/ diensten ontwikkelen, bekendmaken en verkopen. Elke onderneming heeft algemene kosten en moet tijd investeren in het beheer ervan. Ons team van Groupit kan het beheer van deze algemene kosten overnemen waardoor de KMO niet enkel voordeligre tarieven ontvangt, maar ook tijd uitspaart. Ik werk nu een drie tal maanden voor NGX3 en kan met volle overtuiging zeggen dat ik hier goed zit.

Onze jonge zaakvoerder Kevin Vanden Hautte heeft een duidelijke visie en is gemakkelijk aanspreekbaar. NGX3 staat trouwens voor “No guts, no gain, no glory”; een indset waarin ik me samen met mijn collega’s volledig in kan vinden.

Meegroeien met Groupit
Ik geloof enorm in het concept van Groupit en zie het als de perfecte uitdaging en leerschool. Daarnaast heb ik alle vertrouwen in de capaciteiten van zaakvoerder Kevin en alle andere teamleden. We hechten veel belang aan een goede work-life balance, wat betekend dat we professioneel werken, maar tijd hebben voor een grapje en babbel tijdens de kantooruren. Onze open en familiale bedrijfscultuur, directe communicatie, no-nonsense aanpak en uitdagende projecten zijn al redenen genoeg om hier graag te werken. Stap gerust eens binnen om de positieve sfeer op te snuiven!

Samen met Kevin werkt onze IT’er Thomas nog aan de laatste details van onze website. We lanceren in september en zoeken nog een belangrijke collega die nauw met mij wil samenwerken om het verhaal van onze nieuwe dienst vorm te geven. De ideale Customer Relations Support werkt proactief en grijpt uitdagingen het liefst met beide handen aan.

We willen met Groupit alle KMO’s (eender welke sector) op korte en lange termijn helpen. Alvorens we dit kunnen doen, moeten we hen uiteraard eerst bereiken. Ze moeten weten dat we er zijn én waarom we er zijn. Omdat we onze doelgroep op verschillende manieren wensen te bereiken, zoeken we iemand die telefonisch prospecteert én onze sociale media kanalen beheert. Daarnaast gaan we een lange termijn relatie aan met onze klanten, waardoor onze nieuwe collega klantgericht en oplossingsgericht moet werken en ook praktisch ingesteld is.

Klik hier voor meer informatie over de openstaande vacature of ontdek onze andere opportuniteiten!

Lancering Groupit: het nieuwe onafhankelijke groepsaankopenplatform voor bedrijven

Groupit is het nieuwe onafhankelijk platform om prijsbewuste KMO's te verenigen in aankoopgroepen.

Door je in te schrijven in één van onze groepsaankopen nemen we de sterkte van jouw bedrijf mee naar de onderhandelingstafel van de leveranciers.
 
De sterkte van de groep, de zekerheid dat je nooit meer te veel betaalt

Natuurlijk wil je als KMO de vaste kosten die alleen onrechtstreeks met jouw activiteit te maken hebben zo laag mogelijk houden. Transport, sociaal secretariaat, brandverzekering, … zijn echter stuk voor stuk posten waarvan de prijs enkel daalt naarmate je er vaker gebruik van maakt of grotere volumes afneemt. En aangezien je wagenpark, personeelsbestand of infrastructuur,… niet van vandaag op morgen exponentieel groter wordt, zal je altijd meer betalen dan grote bedrijven, die ook grotere afnemers zijn.

Wij doen voor KMO’s wat voor particulieren al langer gebruikelijk is:
aankoopgroepen samenstellen en op basis van een groot volume leveranciers kiezen die een interessant volumecontract kunnen aanbieden.

In tegenstelling tot aankoopgroepen voor particulieren echter, reikt onze ambitie verder dan één contract voor bepaalde duur. We willen met de leden een duurzame relatie aanknopen, zodat we de aankoopgroep sterker kunnen maken en voor de leden termijn na termijn een interessanter groepscontract kunnen bedingen.

Zaakvoerder Kevin Vanden Hautte en business developer Hannes Verhoeven,

info@groupit.be
+32 55 75 00 51
www.groupit.be