BLOG
28-08-2019 16:05:22
Internationaal tanken via Groupit
Vanaf heden bieden wij dankzij onze leverancier ook internationale tankkaarten aan.
Met deze tankkaart kan je in elk tankstation tanken in het buiteland en geniet je in de Benelux van een mooie korting in de stations van onze leverancier.
Deze kaart is niet alleen voordeliger maar is ook erg handig dankzij de volgende eigenschappen:
• Internationaal tanken bij gelijk welk tankstation
• Kortingen in de Benelux
• Parkeren
• Betaling bij tolwegen
• Gebruik van openbaar vervoer: Trein, bus, tram en metro
• Gebruik van fiets
• Internationaal reizen: trein, hotels, vliegen, auto huren
• Taxi
• Betalen via het visa-netwerk
• Horeca- en vergaderlocaties
• Elektrisch laden
Wil je meer informatie over deze tankkaart bel dan naar +32 55 75 75 53 of mail naar info@groupit.be
12-06-2019 14:55:08
Enkel het beste voor onze leden!

We bieden onze leden een tankkaart aan, die ze kunnen schenken aan hun personeel als incentive.
Met deze kaart genieten de werknemers ook van een mooie korting op hun tankkbeurten.
Deze tankkaart is een persoonlijke tankkaart waarbij de werknemers hun brandstof nog steeds zelf zullen betalen, met dat verschil dat ze hier nu een mooie korting kunnen op krijgen.
De tankkaart biedt volgende voordelen:
- U tankt zonder cash te betalen;
- U tankt overal dankzij het uitgebreide netwerk van stations;
- U betaalt geen administratie- of inschrijvingskosten;
- U betaalt wat u verbruikt;
- U ontvangt tweewekelijks een elektronische factuur via mail.
Als bedrijf heeft u hiermee ook enkele voordelen, zoals:
- Appreciatie van het personeel;
- Geen tussenkomst in aanvraag, noch afrekening.
Dit is slechts 1 van de voordelen die we onderhandeld hebben in ons groepscontract met onze leverancier, wij hebben nog veel meer voordelen voor onze bedrijfstankkaarten.
Ben je benieuwd wat deze voordelen concreet inhouden? Word dan lid!
Lid worden kan gratis via www.groupit.be of mail naar bjorn@groupit.be voor meer informatie.
08-05-2019 15:09:53
7 redenen om als ondernemer voor Groupit te kiezen

Grote besparingen in allerhande kosten
Kosten zoals transport, sociaal secretariaat, afvalophaling, autoverzekering, tankkaarten,… zijn stuk voor stuk posten waarvan de prijs enkel daalt naarmate je er vaker gebruik van maakt of grotere volumes afneemt.
En aangezien je wagenpark, personeelsbestand of afvalproductie,... niet van vandaag op morgen exponentieel groter wordt, zal je altijd meer betalen dan grote bedrijven, die ook grotere afnemers zijn.
Daarom stellen wij aankoopgroepen samen om te onderhandelen naar veel scherpere prijzen en uitstekende voorwaarden. We nemen de huidige criteria en eisen van onze leden mee naar de onderhandelingstafel en geven hen de mogelijkheid om zelf groepsaankopen voor te stellen.
De zekerheid dat je nooit meer te veel betaalt
Wij doen voor bedrijven wat voor particulieren al langer gebruikelijk is:
aankoopgroepen samenstellen en op basis van een groot volume leveranciers kiezen die een interessant volumecontract kunnen aanbieden.
In tegenstelling tot aankoopgroepen voor particulieren, reikt onze ambitie echter verder dan één contract voor bepaalde duur. We willen met onze leden een duurzame relatie aanknopen, zodat we de aankoopgroep sterker kunnen blijven maken en voor de leden na elk termijn een interessanter groepscontract kunnen bedingen.
Goede service is een must
In eerste instantie onderhandelen we vooral over een scherpere prijs, die een algemene besparing voor onze leden mogelijk maakt.
Maar prijs is in onze visie niet alles. De service en kwaliteit moet minstens even goed zijn, zo stellen wij onze leden tevreden.
No cure = no pay
Ons grote voordeel is dat wij op basis van het no cure = no pay principe werken,wat concreet wil zeggen dat we enkel betaald worden op de besparing die we kunnen realiseren voor onze leden.
Zo kunnen wij garanderen dat onze kost niet hoger ligt dan de gerealiseerde besparing.
Onafhankelijkheid
Groupit onderhandelt onafhankelijk met leveranciers en verbetert de onderhandelingspositie en slagkracht van ondernemingen.
Hierdoor kunnen wij werken in functie van onze leden en niet van de leveranciers.
Gratis analyse
Elke bedrijf bieden wij per soort kost een gratis analyse aan, waarmee wij kunnen aantonen wat je kan besparen als je van onze diensten gebruik zouden maken.
Advies op maat
Bedrijven die geen interesse hebben om deel te nemen aan groepsaankopen kunnen we nog steeds van dienst zijn door individuele adviesplannen op te stellen per kost.
Hiervoor gaan we elke kost apart gaan analyseren en bekijken wat de beste oplossingen zijn om te besparen.
03-05-2019 11:01:02
Aankoopgroep sociaal secretariaat

De onderhandelingen voor sociaal secretariaat zijn afgerond. We hebben een leverancier gevonden die de service en prijs kan bieden die wij verwachten voor onze leden.
We willen voor onze aankoopgroep een volwaardig sociaal secretariaat: goede kennis van de sectoren van onze leden, opvolging en een gebruiksvriendelijk platform. Eenmaal we hierop gefilterd hadden, onderhandelden we in eerste instantie voor lagere beheerskosten per werknemer per maand.
Uiteraard was het de bedoeling om op tal van andere diensten mooie tarieven te krijgen, zonder in te boeten op de service. Voorbeelden hiervan zijn:
• Algemene dienstverlening
• Juridische ondersteuning
• Onkosten en afwezigheidssysteem
• Rapportering
• Aanpak migratie
• Welzijn en preventie
• Aanvragen maaltijdcheques
Ben je benieuwd hoeveel én bij welke leverancier je kan besparen?
28-03-2019 08:58:53
Tankkaarten kiezen voor jouw bedrijf, hoe begin je eraan?
De brandstofprijzen blijven stijgen, daarom is een tankkaart voor jouw bedrijf interessant. Hiermee bespaar je niet alleen op je brandstofkost, maar kan je jouw facturen ook gemakkelijk beheren voor je boekhouding.
Naast de brandstofleverancier, bieden tegenwoordig ook tientallen andere bedrijven een tankkaart aan.
Daarom is het soms een enorme opdracht om de verschillende tankkaarten te vergelijken en daaruit de beste te kiezen.
Groupit heeft hiervoor een oplossing; wij hebben voor jou al onderhandeld met verschillende leveranciers. Door het volume van onze groep hebben wij een leverancier gevonden die tankkaarten aanbiedt aan een zeer goede staffelkorting en service.
Met onze staffelkorting zal de korting groter worden bij een stijging van het aantal groepsleden.
Via onze groep kan je niet alleen een mooie korting krijgen maar ook steengoede service en extra’s.
Een aantal voorbeelden hiervan zijn:
• 1 van de grootste netwerken + groei;
• Tanken zonder cash te betalen;
• Gratis online kaartbeheer en rapporteringstool om verbruik te controleren en limieten in te stellen;
• 2 wekelijks elektronische facturatie;
• Gratis mobiele applicatie om gemakkelijk stations in de buurt te vinden;
• Korting voor werknemers zonder tankkaart;
• Opstartservice
Ben je benieuwd met welke leverancier we samen werken, en welke kortingen wij hebben?
Contacteer ons via info@groupit.be
Als je wil deelnemen aan onze aankoopgroep, kan je je gratis en vrijblijvend inschrijven via onze website op https://www.groupit.be/groepsaankopen/signup/tankkaarten
18-03-2019 08:27:50
Bedrijfsafval, hoe ga je er mee om?
Bedrijven in België produceren jaarlijks een enorme hoeveelheid aan bedrijfsafval. Maar wat valt onder welke afvalstroom en wat kan Groupit hierin betekenen?
Voor de meest voorkomende afvalstromen zijn aparte richtlijnen opgesteld om dit afval zoveel mogelijk te scheiden van het restafval:
• Papier en karton: onder andere computer- en kantoorpapier, tijdschriften en propere kartonnen verpakkingen
• PMD: plastic flessen en flacons, metalen verpakkingen en drankkartons
• Glas: onder andere glazen verpakkingen. Hierbij wordt onderscheid gemaakt tussen wit, groen, bruin en bont glas. TL-buizen, spaarlampen en vlakglas zoals ruiten dien je apart in te zamelen
• GFT en groenafval: schillen en resten van groenten en fruit, resten gekookt eten en onkruid, fijn tuinafval en houtafval
• Kunststof: onder andere kunststof verpakkingsafval en PE, HDPE, PP, PS, EPS, PET en PVC kunststoffen
• Hout: houten verpakkingen (delen van), pallets, kisten, kratten, beschermingsplaten en afvalhout uit sloopwerkzaamheden.
• Textiel: oude bedrijfskleding en oud keuken- en linnengoed. Vloerbedekking en tapijt vallen hier niet onder, deze worden apart verwerkt. Verontreinigde kleding en doeken kunnen onder gevaarlijk afval gecategoriseerd worden
• Metalen: onder andere metalen verpakkingen zoals vaten, kapotte metalen onderdelen en elektriciteitskabels
• AEEA: Afgedankte Elektrische en Elektronische Apparatuur
• Gevaarlijk afval: omvat verfresten, inkt, asbesthoudend afval, batterijen, afgewerkte olie enz..
• plastic folies: folies die als secundaire of tertiaire verpakking worden gebruikt
• recycleerbare harde kunststoffen
• geëxpandeerd polystyreen: zuiver piepschuim van verpakkingen met bolletjesstructuur
Na een inventarisanalyse van de afvalstromen benchmarken we je data met die van onze andere leden. Zo krijgen we een eerste idee van de sterkte of zwakte van je huidig contract. Vervolgens groeperen we jouw relevante stromen, containers e.a zodat we een sterke aankoopgroep creëren.
Afhankelijk van je resterende contracttermijn stellen we op korte of lange termijn een optimalisatie van je afvalstromen voor in de vorm van adviesplannen.
Benieuwd hoe we jouw afvalstromen kunnen optimaliseren? Bezoek dan zeker onze website www.groupit.be of stuur een mail naar info@groupit.be
07-03-2019 08:16:16
Sociaal secretariaat, waarom?

Wat doet een sociaal secretariaat?
Door het inschakelen van een sociaal secretariaat voor je administratie hoef je dit als bedrijf zelf niet meer te doen. Men denkt meestal meteen aan loonadministratie. Dit is niet het enigste wat ze doen. Er komt een groot pakket taken bij. Één van de grootste bijkomende taken is sociale wetgeving.
Vragen die je hierbij kan stellen zijn:
• Wat verandert er op welk moment in een paritair comité?
• Waar moet je op letten bij een vergoeding?
Een sociaal secretariaat houdt zich ook bezig met HR, Payroll, Ziekteverlof administratie, overuren,…
Groupit
Er is een zeer groot aanbod aan sociale secretariaten in België. Ondernemingen met veel werknemers kunnen meestal profiteren van een voordelig maandelijks tarief en een snelle en vlotte service bij hun sociaal secretariaat. Wij, bij Groupit, zijn van mening dat iedereen dezelfde eisen moet kunnen stellen.
We zijn daarom op zoek naar een sociaal secretariaat voor onze aankoopgroep. Hiervoor zijn we bezig met de eerste kennismakingsgesprekken. Met het oog op een verhoging van de huidige servicevoorwaarden van onze leden, besparen we in eerste instantie op de algemene beheerskosten per maand per werknemer.
Heb je interesse in ons aankoopgroep ‘sociaal secretariaat’?
Dan kan je ons steeds bereiken per telefoon 055/75.00.51 of per mail info@groupit.be.
26-02-2019 13:14:18
Update

Sinds vorige week zijn de kennismakingsgesprekken voor onze aankoopgroep ‘transport’ afgerond.
De komende weken gaan we verder met de onderhandelingen tot we één of meerdere leveranciers vinden die aan de eisen van onze aankoopgroep voldoen.

We zijn sinds vorige week volop bezig met de kennismakingsgesprekken voor onze aankoopgroep ‘sociaal secretariaat’. We kennen de eisen van onze leden en weten weke voorwaarden we tijdens de onderhandelingen dienen aan te kaarten.
Met het oog op een verhoging (op z’n minst geen verlaging) van de huidige servicevoorwaarden van onze leden, besparen we in eerste instantie op de algemene beheerskosten per maand per werknemer.

Later volgt meer informatie.
Wil je nu al meer weten? Of wens je je in te schrijven voor een aankoopgroep?
Stuur ons een mailtje naar info@groupit.be of bel naar 055/75.00.51. We helpen je graag verder.
14-02-2019 09:19:31
De onderhandelingen voor Tankkaarten zijn voorbij

We nemen binnenkort contact op met elk ingeschreven lid van de aankoopgroep tankkaarten en komen ter plaatse het raamcontract toelichten.
Indien je niet kan wachten op de afspraak kan je natuurlijk altijd bellen naar het nummer 055/75 75 53 of een mailtje naar ons sturen via info@groupit.be
23-01-2019 11:33:13
Update Groupit: Onderhandelingen
.jpg_1.jpeg)
We hebben onze eerste offerte voor onze tankkaarten!
Donderdag 10 januari 2019 stuurden we het bestek voor onze tankkaarten uit naar
verschillende leveranciers en deze week ontvingen we al de eerste offertes.
De ontvangen korting is gebaseerd op een minimum van 500.000 liter verbruik per
jaar en wordt verhoogd wanneer ons verbruik ook aanzienlijk stijgt.
De eerste ronde is dus begonnen en sluit op 24 januari. Na analyse van de
ontvangen voorstellen, starten we na een feedbackmoment met de drie beste
leveranciers aan ronde twee.
Benieuwd hoeveel korting we krijgen? Stuur ons je vraag naar info@groupit.be of bel naar 055/75.00.51.
Voor de aankoopgroep afval vonden deze week de eerste kennismakingsgesprekken
plaats.
We maken momenteel het bestek zodat we binnenkort de eerste ronde kunnen
starten.
Later volgt hierover meer info.
27-11-2018 09:11:27
Onze aankoopgroepen groeien en ook ons team wordt sterker
Björn spreekt over z’n eerste weken als sales support officer
Björn vond onze vacature op de website van VDAB en solliciteerde spontaan alvorens het sollicitatieproces van onze partner Orbid te doorlopen. “Alles verliep zeer vlot. Alhoewel, in het begin was het toch wel even doorzetten.”
“Vanaf het eerste officiële contact verliep alles zeer positief en snel”, gaat Björn verder. En na de gesprekken met de zaakvoerder over de aanpak, zijn verantwoordelijkheden en de bedrijfscultuur was hij overtuigd.
Björn vindt het positief dat hij verantwoordelijkheid krijgt en veel taken kan opnemen. “Ik zocht iets met veel variatie en waar ik volledig achter kan staan … als ik in iets geloof of ergens interesse in heb, smijt ik me er volledig voor.”
Björn sleutelt graag aan auto’s en wil er alles over weten, waardoor hij uit interesse besloot de opleiding autotechnologie te volgen. Hij wil er namelijk alles over weten, zodat hij gemakkelijk zelfstandig een auto kan herstellen. Dit geldt trouwens niet enkel voor auto’s…
Zoals onze aankoopgroepen sterker worden, versterken wij ook ons team.
Bedankt voor de toffe eerste weken Björn!
13-11-2018 13:28:26
Overzicht van de Groepsaankopen
Door de vooruitgang van de verschillende aankoopgroepen schetsen we een kort overzicht van de evolutie van onze groepsaankopen.Groepsaankoop Tankkaarten
We zien dat er voor tankkaarten veel bedrijven interesse tonen door het toenemen van de leden die zich inschrijven voor deze groepsaankoop. De bedrijven die zich hebben aangesloten aan deze groep vertegenwoordigen nu al meer dan 300.000 liter verbruik op jaarbasis, en versterken zo onze positie.
Sociaal secretariaat
Als KMO ben je veel bezig met de kosten van je personeel.
Dit neemt vaak wat tijd in beslag waardoor er minder tijd overblijft voor belangrijkere
taken.
Waarom dit dan niet uit handen geven? Zo denken sommige bedrijven er ook over.
Zij hebben zich daarom aangesloten bij onze groepsaankoop sociaal secretariaat
en besparen zo niet alleen tijd, maar ook onnodige kosten. Door de tientallen
bedrijven die zich nu reeds hebben aangesloten aan de aankoopgroep sociaal
secretariaat ondervinden wij dat er zelfs tussen gelijkaardige bedrijven een
groot prijsverschil is betreffende de kost per werknemer. En dit voor gelijkaardige
servicevoorwaarden.
Afval
Dit is vaak een kost waar het minst rekening mee gehouden
wordt waardoor er vaak ook te veel voor betaald wordt.
Door je vrijblijvend in te schrijven voor de groepsaankoop afval is het
mogelijk om die kost aanzienlijk te verlagen en hoeft je jezelf geen zorgen
meer te maken dat je te veel betaalt.
Uit de gesprekken met de verschillende bedrijven zien we dat ook hier de
onderhandelingsmarge zeer groot is.
05-10-2018 13:03:51
Nieuwe groepsaankoop mobiele telefonie voor bedrijven
Op vraag van onze leden starten we binnenkort met de groepsaankoop voor mobiele telefonie.NGX3 BVBA heeft al wat ervaring in de optimalisatie van de telecomfacturen van grote bedrijven. Met Groupit kunnen we nu ook de KMO's helpen.
We besparen op de mobiele telefonie door de vragen van KMO's te bundelen in een aankoopgroep. Hoe meer toestellen we verzamelen, hoe beter onze onderhandelingspositie.
Besparen op basis van je verbruik
Binnenkort kan je je inschrijven voor de groepsaankoop mobiele telefonie. Een groepsaankoop is uiteraard een lange termijn oplossing. Indien je nu al snel een optimalisatie wenst, kan je na de gratis inschrijving voor de groepsaankoop
onze software myTelecom gebruiken. Hiermee monitoren we periodiek het individuele verbruik zodat je na de analyse slechts betaalt voor hetgeen je nodig hebt.
Heb je zelf een goed idee voor een groepsaankoop?
Aarzel zeker niet om dit voor te stellen, dan bekijken wij de mogelijkheden.
Wij houden je na het indienen van je aanvraag, via mail op de hoogte van de laatste ontwikkelingen.
27-08-2018 15:01:01
Business Developer Hannes Verhoeven aan het woord
Met onze nieuwe dienst Groupit willen we onafhankelijk de algemene kosten van KMO’s verlagen door ze te verenigen in aankoopgroepen. NGX3 heeft reeds ervaring met grote ondernemingen en wil die ervaring doortrekken naar de KMO’s.
Als zaakvoerder en werknemer van een KMO focus je het
liefst op jouw belangrijke bedrijfsactiviteiten. Ondernemen is echter
meer dan enkel producten/ diensten ontwikkelen, bekendmaken en verkopen.
Elke onderneming heeft algemene kosten en moet tijd investeren in het
beheer ervan. Ons team van Groupit kan het beheer van deze algemene
kosten overnemen waardoor de KMO niet enkel voordeligre tarieven
ontvangt, maar ook tijd uitspaart. Ik werk nu een drie tal maanden voor
NGX3 en kan met volle overtuiging zeggen dat ik hier goed zit.
Onze
jonge zaakvoerder Kevin Vanden Hautte heeft een duidelijke visie en is
gemakkelijk aanspreekbaar. NGX3 staat trouwens voor “No guts, no gain,
no glory”; een indset waarin ik me samen met mijn collega’s volledig in
kan vinden.
Meegroeien met Groupit
Ik
geloof enorm in het concept van Groupit en zie het als de perfecte
uitdaging en leerschool. Daarnaast heb ik alle vertrouwen in de
capaciteiten van zaakvoerder Kevin en alle andere teamleden. We hechten
veel belang aan een goede work-life balance, wat betekend dat we
professioneel werken, maar tijd hebben voor een grapje en babbel tijdens
de kantooruren. Onze open en familiale bedrijfscultuur, directe
communicatie, no-nonsense aanpak en uitdagende projecten zijn al redenen
genoeg om hier graag te werken. Stap gerust eens binnen om de positieve
sfeer op te snuiven!
Samen met Kevin
werkt onze IT’er Thomas nog aan de laatste details van onze website. We
lanceren in september en zoeken nog een belangrijke collega die nauw met
mij wil samenwerken om het verhaal van onze nieuwe dienst vorm te
geven. De ideale Customer Relations Support werkt proactief en grijpt
uitdagingen het liefst met beide handen aan.
We
willen met Groupit alle KMO’s (eender welke sector) op korte en lange
termijn helpen. Alvorens we dit kunnen doen, moeten we hen uiteraard
eerst bereiken. Ze moeten weten dat we er zijn én waarom we er zijn.
Omdat we onze doelgroep op verschillende manieren wensen te bereiken,
zoeken we iemand die telefonisch prospecteert én onze sociale media
kanalen beheert. Daarnaast gaan we een lange termijn relatie aan met
onze klanten, waardoor onze nieuwe collega klantgericht en
oplossingsgericht moet werken en ook praktisch ingesteld is.
Klik hier voor meer informatie over de openstaande vacature of ontdek onze andere opportuniteiten!
13-08-2018 16:28:17
Lancering Groupit: het nieuwe onafhankelijke groepsaankopenplatform voor bedrijven
Groupit is het nieuwe onafhankelijk platform om prijsbewuste KMO's te verenigen in aankoopgroepen.Door je in te schrijven in één van onze groepsaankopen nemen we de sterkte van jouw bedrijf mee naar de onderhandelingstafel van de leveranciers.
De sterkte van de groep, de zekerheid dat je nooit meer te veel betaalt
Natuurlijk wil je als KMO de vaste kosten die alleen onrechtstreeks met jouw activiteit te maken hebben zo laag mogelijk houden. Transport, sociaal secretariaat, brandverzekering, … zijn echter stuk voor stuk posten waarvan de prijs enkel daalt naarmate je er vaker gebruik van maakt of grotere volumes afneemt. En aangezien je wagenpark, personeelsbestand of infrastructuur,… niet van vandaag op morgen exponentieel groter wordt, zal je altijd meer betalen dan grote bedrijven, die ook grotere afnemers zijn.
Wij doen voor KMO’s wat voor particulieren al langer gebruikelijk is:
aankoopgroepen samenstellen en op basis van een groot volume leveranciers kiezen die een interessant volumecontract kunnen aanbieden.
In tegenstelling tot aankoopgroepen voor particulieren echter, reikt onze ambitie verder dan één contract voor bepaalde duur. We willen met de leden een duurzame relatie aanknopen, zodat we de aankoopgroep sterker kunnen maken en voor de leden termijn na termijn een interessanter groepscontract kunnen bedingen.
Zaakvoerder Kevin Vanden Hautte en business developer Hannes Verhoeven,
info@groupit.be
+32 55 75 00 51
www.groupit.be