Over ons: woordje van de zaakvoerder

De sterkte van de groep, de zekerheid dat je nooit meer te veel betaalt

Natuurlijk wil je als KMO de vaste kosten die alleen onrechtstreeks met jouw activiteit te maken hebben zo laag mogelijk houden. Transport, sociaal secretariaat, afvalophaling, ... zijn echter stuk voor stuk posten waarvan de prijs enkel daalt naarmate je er vaker gebruik van maakt of grotere volumes afneemt.

En aangezien je wagenpark, personeelsbestand of afvalproductie,... niet van vandaag op morgen exponentieel groter wordt, zal je altijd meer betalen dan grote bedrijven, die ook grotere afnemers zijn.


Daar past Groupit een mouw aan.

Wij doen voor KMO’s wat voor particulieren al langer gebruikelijk is:
aankoopgroepen samenstellen en op basis van een groot volume leveranciers kiezen die een interessant volumecontract kunnen aanbieden.

In tegenstelling tot aankoopgroepen voor particulieren echter, reikt onze ambitie verder dan één contract voor bepaalde duur. We willen met de leden een duurzame relatie aanknopen, zodat we de aankoopgroep sterker kunnen maken en voor de leden termijn na termijn een interessanter groepscontract kunnen bedingen.

Kevin Vanden Hautte,
zaakvoerder

KMO’s groeperen zorgt voor een betere onderhandelingspositie

Wie zijn we?

Als onderdeel van NGX3 BVBA heeft Groupit hetzelfde doel als onze twee andere diensten myTelecom en myPrinter: bedrijven helpen met het beheer van hun algemene kosten.

Ons Groupit team

Het verhaal van NGX3 is begonnen in 2012. Met de software van myTelecom wilden we initieel het telecom verbruik van grote ondernemingen monitoren en analyseren. Zodoende bewijzen we ondernemingen zwart wit op papier, aan de hand van hun profiel, de voordeligste keuze. Op vraag van onze klanten bieden wij nu al heel wat andere toepassingen aan. Door de positieve feedback van onze myTelecom klanten besloten we om onze ervaring betreffende kostenanalyse door te trekken naar een nieuwe software: myPrinter.

Op 6 jaar tijd gebruiken momenteel zo’n 200 grote bedrijven onze software. Met Willy Naessens als eerste klant. We willen graag alle bedrijven adviseren over het beheer van hun kosten en vinden het daarom jammer dat we een belangrijke doelgroep niet konden helpen: de KMO’s … Met Groupit willen we daar verandering in brengen. De lancering van ons platform (september 2018) is daarom een belangrijke stap in het realiseren van ons doel.

Visie en missie

KMO’s moeten de kans krijgen om te genieten van dezelfde gunstige aankoopvoorwaarden (voordelige tarieven en goede service) als grote ondernemingen.

Met Groupit willen we onafhankelijk de algemene kosten van KMO’s verlagen door online groepsaankopen te organiseren. We houden daarbij steeds rekening met de huidige criteria van onze Groupit-leden zodat ze via onze groepsaankopen dezelfde of betere service kunnen verwachten.

Volgens onze ervaring vergelijkt een zaakvoerder graag de prijzen en service van verschillende leveranciers, maar heeft hij/zij vaak onvoldoende tijd om dit doeltreffend te doen. Wij kunnen het beheer van hun algemene kosten overnemen, zodat de KMO’er met een (uit)gerust hart periodiek geniet van de beste koop.


Groupit is

Onafhankelijk

Groupit onderhandelt onafhankelijk met leveranciers en verhoogt de onderhandelingspositie en slagkracht van de kleine en grote KMO’er.

Transparant

We willen zo transparant mogelijk werken en houden onze leden op de hoogte van alle stappen in ons onderhandelingsproces.

Betrokken

Zonder onze leden en de sterkte van de aankoopgroep staan we nergens. Daarom vinden we een nauwe betrokkenheid met de KMO’s zeer belangrijk. We nemen de huidige criteria en eisen van onze leden mee naar de onderhandelingstafel en geven hen de mogelijkheid om zelf groepsaankopen voor te stellen.

Veilig

Aangezien onze volledige procedure online kan gebeuren, hechten we veel belang aan de veiligheid van de gegevens van onze leden. We werken daarom samen met een externe Data Protection Officer.